četvrtak, 15. rujna 2016.

Usporedba pekmeza za tamnjenje – Biobaza, Olival, Hello Summer

Znam da je ljeto prošlo, ali zapravo kao da i nije. :D Temperature su i dalje visoke, meni je Facebook pun fotki ekipe koja se još sunča po Jadranu, a i sama bih rado pobjegla i iskoristila još pokoji dan na moru. Uostalom, za par mjeseci čeka me i jedno egzotično putovanje, tako da meni sunce, more, pijesak i kokteli nikako ne izlaze iz glave. Stoga sam odlučila, ovako last minute, ukratko usporediti tri pekmeza za sunčanje koja sam koristila ovo ljeto, a neki od njih uz mene su još od prošlog ljeta.




Prije svega moram spomenuti da obožavam sunčanje (iako se, naravno, pazim i mažem) i volim tamnu put pa rado koristim proizvode koji mi pomažu da je postignem. Prvi pekmez za ubrzavanje tamnjenja koji sam isprobala bio je L'Erbolario, bilo je to prije 5-6 godina i sjećam se da je zaista ubrzao proces tamnjenja, bila sam oduševljena. Ipak, tekstura, ljepljivost i prenosivost pekmeza na sve što dotaknete utjecali su na to da više ne kupim nijedan proizvod iz te kategorije. Te tri spomenute karakteristike odnose se na pekmez kao vrstu proizvoda, ne konkretno na L'Erbolario – štoviše, taj je pekmez najmanje ljepljiv, najmanje smeta i najmanje ostavlja mrlje od svih koje sam isprobala. Čak bih ga i danas proglasila najboljim pekmezom koji sam koristila. Ipak, na temelju cjelokupnog iskustva mogu zaključiti da pekmezi općenito nisu za mene i da me njihova (više ili manje) masna tekstura previše živcira, kao i činjenica da većina njih ostavlja mrlje ili šljokice na badiću, ručniku, odjeći i raznim predmetima. U većini slučajeva sve se to lako uklanja, no meni se zaista ne da gnjaviti oko toga. :D Kao što sam spomenula, pekmeze više nisam kupovala, Biobazin sam osvojila na nagradnoj igri, a Olival i Hello Beauty dobila sam na recenziju.

Također, moje iskustvo sa spomenutim L'Erbolario pekmezom i sva tri o kojima ću pisati u ovom postu pokazalo mi je da svi oni zaista ubrzavaju tamnjenje, dakle, ispunjavaju svoj osnovni zadatak. Koji to čini bolje ili najbolje, zbilja ne bih znala reći. Tamnjenje ovisi o puno faktora, a ono u što mogu biti sigurna jest da brže tamnim kada koristim bilo koji od spomenutih pekmeza. Također, koža nakon nanošenja izgleda prekrasno, sjajno i za nijansu tamnije. Svi ti pekmezi imaju i određene njegujuće sastojke, što je koži itekako potrebno prilikom izlaganja suncu. Ipak, često imaju i neke nepotrebne sastojke, pa i one koji nisu primjereni za osjetljivu kožu – u ovom postu navela sam sastav sva tri pekmeza kako biste ih mogli usporediti.





Važno je napomenuti da ovi pekmezi ne sadrže zaštitni faktor te ih treba koristiti oprezno i pametno. Ne bih ih preporučila ako imate vrlo svijetlu i osjetljivu kožu. Svakako bih preporučila korištenje proizvoda sa zaštitnim faktorom u kombinaciji s pekmezom – najbolje je nanijeti zaštitni proizvod, a nakon toga pekmez (ja to činim s razmakom od oko pola sata). Ja sam ih koristila i samostalno u kasnijim popodnevnim satima, kada sunce nije prejako. Druga važna napomena vezana je uz količinu koja vam je potrebna – malo je dovoljno, još manje je taman. :) Nemojte nanositi bogate slojeve pekmeza jer ćete se samo lijepiti i rastapati i ostavljati boju po svemu i svačemu. Uzmite minimalnu količinu i ravnomjerno je rasporedite, dobro je razmažite i utrljajte u kožu. Ja sam s ovime imala puno problema jer sam beauty megaloman i volim nanijeti dosta proizvoda, ali u slučaju pekmezaste teksture to ne donosi korist nego štetu. Također, pekmeze nemojte nanositi na lice jer su jednostavno preteški i mogu biti komedogeni.


BIOBAZA GOLDEN SUN ZLATNI PEKMEZ ZA BRZO TAMNJENJE I BRONČANU PUT




Biobazin pekmez rjeđe je teksture u odnosu na Olival i Hello Summer i najviše me podsjeća na pravi, jestivi pekmez jer je tekstura identična onoj koju su imali pekmezi koje su izrađivale moja baka i teta. :D Pekmez je brončane boje i prepun je zlatnih čestica – šljokica koje se presijavaju u raznim bojama. U pakiranju izgleda poput kakvog disco glitter proizvoda, no na koži to izgleda puno pristojnije – koža se presijava i sjaji, no ne djeluje kao da ste se posuli šljokicama, više je to onaj prirodni brončani sjaj. Da se razumijemo, šljokice se vide, no fino su uklopljene u taj brončani sjaj i ne zazivaju disco. :D Ipak, zadržavaju se na koži i nakon kupanja, teško ćete ih se riješiti. :)

Pakiranje je plastično i prozirno, poklopac je limeni i ta mi se ambalaža sviđa puno više u odnosu na ostala dva koja su oblijepljena papirnom naljepnicom, a mislim da je to lošiji izbor za proizvod koji dolazi u dodir s vodom i uljima. Količina je 250 ml i to je zbilja puno, pekmezi su praktički nepotrošivi. Cijena mu u dm-u iznosi 89,90 kn. Ovaj je pekmez 98% prirodnog porijekla, sadrži njegujuća ulja masline, suncokreta, ružinog drva i nevena koja blagotvorno djeluju na suhu kožu i sprečavaju isušivanje (i koža je nakon nanošenja zbilja prekrasna!), a prah sjemenki kakaa i ulje mrkve zaduženi su za pospješivanje tamnjenja. Pekmez je masan i ne upija se do kraja, a na suncu se voli pomalo otopiti.

Dosta sam ga koristila tijekom ljeta 2015. i ponovno ove godine. Lako se razmazuje, koža izgleda prekrasno, ubrzava tamnjenje (kao i svi ostali pekmezi), divno miriše, možda malo previše intenzivno (što, nažalost, privlači pčele, ose i ostalu gamad) i moj je jedini prigovor upućen samoj činjenici što je to – pekmez. :) Mazala sam se na terasi i zaprljala sam stolicu, stol, ogradu i sve što sam dotaknula, iako sam pazila na količinu. Šljokica i bronce bilo je posvuda. I to je dovoljno da pošizim. :) Naravno, kad nisam dovoljno pazila, nastradali su i ručnici i badići.

Sastav: petrolatum, hydrogenated vegetable oil, olea europaea fruit oil, calendula officinalis flower oil, beta carotene helianthus annuus seed oil, theobroma cacao powder, cyclopentasiloxane (and) dimethiconol, aniba rosaeodora wood oil, tocopheryl acetate, helichrysum italicum flower extract, aluminium calcium sodium silicate (and) titanium dioxide (and) iron oxides (and) tin oxide, caprylyl glycol, aluminium calcium sodium silicate (and) iron oxides (and) silica, cymbopogon martini oil, linalool, geraniol


OLIVAL PEKMEZ ZA UBRZANO TAMNJENJE*




Olival je ove godine redizajnirao svoje proizvode za sunčanje, a ja imam staru verziju i danas vam pišem o njoj. Ne znam koliko se novi SunTané pekmezi razlikuju od moje verzije, no znam da je sada dostupna i verzija sa SPF10. Ono što mogu reći jest da je tekstura mog Olival pekmeza gušća, čvršća i kompaktnija od ostalih koje sam isprobala. Za razliku od Biobazinog pekmeza koji me podsjeća na domaći, bakin, Olivalova verzija podsjeća me na tvornički, kupovni pekmez. :D U pakiranju izgleda najtamnije i ne sadrži šljokice. Nakon nanošenja koža je divno meka i glatka, decentno sjajna te izgleda za nijansu tamnije. Pekmez sadrži ulja oraha, mrkve i kakaovca te osjetno njeguje kožu i štiti je od isušivanja, što jako lajkam. :)

Ovaj pekmez putovao je sa mnom na brod i, pogađate, sunce je pržilo, a on se na meni topio (masan je i nikad se ne upije, pekmez kao pekmez) i ostavljao je mrlje gdje god sam sjela i to mi je strašno išlo na živce. :D Barem ne ostavlja šljokice jer ih nema, brod smo lako očistili, a mrlje na badiću prilično sam lako oprala. Ipak, opet, ne želim paziti kuda se krećem i što dotičem dok sam na ljetovanju. Mana svakog pekmeza opet je izašla na površinu i zasjenila pozitivne strane.

Pakiranje je plastično i jednostavno (nova pakiranja puno su ljepša) i sadrži 250 ml. Cijena ovog pekmeza iznosila je oko 80 kn, a mislim da je cijena nove verzije slična. Ovaj bih pekmez preporučila onima koji ne vole šljokice nego žele samo fini brončani sjaj na koži, to je ono što ga razlikuje od ostalih iz ovog posta. Također, komponenta njege kod ovog je pekmeza najjača – riječ je o nijansama, no uz njega osjećam da mi je koža nešto više njegovana, a manje masna. Miris mi je najljepši upravo kod ovog pekmeza, ugodan je i mislim da me podsjeća na kakao. No sva ova trkeljanja možda više nisu relevantna jer je Olival pekmezić, kao što rekoh, reformuliran. :D

Sastav: petrolatum, olea europaea oil, isopropyl myristate, diethylhexyl adipate, cera alba, theobroma cacao seed butter, daucus carota oil, juglans regia oil, calendula officinalis extract, sesamum indicum oil, CI 47000, CI 26100, parfum


HELLO SUMMER PEKMEZ ZA SUNČANJE SA ŠLJOKICAMA*




Hello Summer pekmez proizvod je brenda Hello Beauty, dolazi u slatkom malom pakiranju od 200 ml i dostupan je u Bipi i odabranim ljekarnama po cijeni od 94,90 kn. Ovaj pekmez u pakiranju izgleda narančasto i sadrži mnoštvo šljokica koje su vidljive i na koži. Ovo je pravi primjer šljokičastog pekmeza. :D Ako volite šljokice, bit ćete oduševljeni, šljokice se divno presijavaju na koži i sve moje frendice zainteresirale su se za ovaj proizvod kad su vidjele efekt na koži i isprobale ga na nekom manjem dijelu tijela. A ja sam im odmah morala reći da ovaj pekmez baš prelazi na sve što dotaknem, najljepljiviji je ikad i pretvorio mi je ručnike u skladište glittera. :D Srećom, sve se to lako ispire.

Hello Summer pekmez dolazi i u verziji sa SPF15. Oba su obogaćena shea maslacem i maslinovim uljem za meku i svilenkastu kožu te beta karotenom za brzo tamnjenje. Koža je nakon nanošenja zbilja glatka i meka te izgleda tamnije zbog šljokica i bronzy efekta. Ovaj je pekmez također guste i masne teksture, lako se razmazuje, no nikad se do kraja ne upije. Pekmez, jelte. :D Miris mu je dosta blag (Chaky kaže da mu miriše svježe). Ako volite šljokice i shimmer, mislim da je ovaj pekmez za vas najbolji od ponuđenih. :)

Sastav: petrolatum, butyrospermum parkii butter, olea europaea fruit oil, caprylic/capric triglyceride, isopropyl myristate, cetyl palmitate, palmitic/stearic triglyceride, polyglyceryl-3 polyricinolate, PEG-40 hydrogenated castor oil, copernicia cerifera cera, parfum, tocopheryl acetate, beta carotene, BHT, MICA, CI 77491





Mislim da zaključak možete izvući i same. Osobno ne vidim veliku razliku između pekmeza za tamnjenje koji su ponuđeni na tržištu. Mogu biti malo gušći ili rjeđi, ljepljivi više ili manje, uglavnom su masni i nikad se do kraja ne upiju, mogu imati šljokice, a neki čak imaju i nekakav zaštitni faktor tipa SPF10, mrlje koje ostavljaju ispiru se nešto lakše ili nešto teže, no sve su to proizvodi specifične pekmezaste teksture i, ako vam se ta ideja ne sviđa, sumnjam da će ijedan iskočiti kao favorit. Osim što mene pomalo živciraju, moj dragi ih ne može smisliti i miče stvari od mene kad vidi da vadim neki pekmez. :D Koža s njima izgleda predivno i zaista ubrzavaju tamnjenje, sve bi to bilo divno kad bih ih mogla nanijeti i onda lebdjeti u prostoru između plaže i sunca, a da pritom ništa ne dotičem. :D

Ipak, ja, velika ljubiteljica tamnjenja, otkrila sam proizvod koji itekako ubrzava tamnjenje, a nije pekmez. Riječ je o Olival SunGold zlatnom ulju za tamnjenje. To je tekstura koja meni savršeno odgovara, ne lijepi se i ne ostavlja mrlje, mene je taj proizvod oduševio i upravo bih njega preporučila svim ljubiteljicama preplanule puti kojima smeta pekmezastost pekmeza. :)

Jeste li isprobali kakav pekmez za ubrzavanje tamnjenja i dijelite li moje mišljenje, ili ste ipak otkrili neki koji vam savršeno odgovara? :)



*PR proizvod (u svojim objavama iznosim vlastito iskreno mišljenje o svakom proizvodu bez obzira na njegovo porijeklo).

4 komentara:

  1. Nisam probala nijedan od ovih pekmeza zbog toga jer im je baza petrolatum. Smatram to nepotrebnim uz sva ostala ulja, kao i priču da je 95% sastojaka Biobazinog pekmeza prirodno obmanjujućom. Uvjerljivo najgori na tržištu mi je Afroditi pekmez prema sastavu i efektu na koži. Taj je ko neka mast za podmazivanje hrđavih cijevi. :D M.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Afroditin nisam probala, ali zvuči grozno. :D U svakom slučaju, bez obzira na sastav i učinak, tekstura pekmeza očito nije za mene jer mi se ne da paziti :D

      Izbriši
  2. Godinama koristim Lerbolario i priznajem jedino njega.Instant upijanje,predivan miris i njega,bez masnih tragova igdje.Ljubav na prvo mazanje koja traje godinama tako da ove druge ne zelim ni probati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. L'Erbolario je definitivno najbolji, ali čak me ni on nije preobratio u ljubiteljicu pekmeza... :D Ipak, kad bih nekome preporučivala pekmez, preporučila bih njega :)

      Izbriši

Hvala na čitanju i komentaru! :)