nedjelja, 28. lipnja 2015.

Fiksatori – moje iskustvo i usporedba



Kada razmjenjujem iskustva s nekom od kolegica ili kolega koji se bave šminkanjem, nerijetko se pokrene tema fiksatora šminke. Neki su spremni zakleti se u njihovo djelovanje, dok ih drugi smatraju marketinškim trikom, potpuno nepotrebnim proizvodom koji ne koriste. Osobno do pred kraj prošle godine nisam posjedovala nijedan fiksator. Znala sam da postoje ali nekako nikada nije došlo do toga da nabavim koji – u biti je do prije godinu dana moja mješovita koža više naginjala prema normalnoj nego prema masnoj, ako sam koristila kvalitetne proizvode, šminka mi se dugo držala na licu i nisam osjetila potrebu za dodatnim mjerama. U make up školi koju sam pohađala nismo radili s fiksatorima, no kad sam prvi put trebala našminkati mladenku uhvatila me paranoja da se make up neće držati cijelu noć te sam poželjela nabaviti sve proizvode za koje je itko ikad spomenuo da pomažu u tome. Tako je sve počelo – naručila sam Skindinavia fiksator, no on do naših krajeva putuje mjesec dana, zatim sam u zadnji čas kupila jedini koji sam pronašla u našim parfumerijama – Diego Dalla Palma. Kasnije sam od frendice dobila Avonov fiksator, a Hean i Makeup Revolution dobila sam kao PR uzorke kako bih ih isprobala. Sve sam ih dosta koristila na drugima, a otkad je zatoplilo, redovito ih koristim i na sebi. Trenutačno radim u smjenama, na posao nekad idem ujutro (ali ne prerano, kad krenem već dobrano zatopli), a nekad usred dana. Do posla imam oko sat vremena vožnje i šetnje – prvo desetak minuta hodam do busa, zatim se oko pola sata vozim u busu koji nije baš uvijek fino klimatiziran, a na kraju me dočeka dvadesetak minuta šetnje po suncu. Dakako, često se dogodi da krenem u zadnji čas, a kašnjenje na mom poslu nije opcija – sve vam ovo pišem kako biste shvatili da sam divan model za isprobavanje fiksatora. :D Na posao uvijek krenem full našminkana, a o celzijevim stupnjevima i stupnju moje uznojenosti i zajapurenosti ovisi koliko toga ostane na licu, a koliko moram popravljati. 




Na temelju ovakvog hard core testiranja u posljednja dva mjeseca, gdje sam isprobala različite kombinacije primera, podloga, pudera u prahu/kamenu u varijantama bez fiksatora i sa svakim od ovih fiksatora, mogu zaključiti da fiksatori u mom slučaju definitivno rade. Čine cjelokupni make up postojanijim i svježijim. Međutim, morate znati da to ne funkcionira na način da nabacate bilo koje proizvode na sebe, priču zaokružite fiksatorom i onda vam šminka traje i traje. Ne, nikako. Nanošenje fiksatora samo je jedan od koraka koji vam može (a ne mora, nisu svačija iskustva jednaka) pomoći da produžite trajnost svog make upa

Stvaranje dobrog i postojanog make upa započinje od baze i ovisi o pametnom odabiru proizvoda koje stavljate na lice. Trebate odabrati kremu primjerenu svome tipu kože, a u situacijama kada zbilja želite da make up odlično izgleda i dugo traje svakako biste trebali odabrati i odgovarajući primer iliti bazu za lice. Slijedi dobro odabran tekući puder te malo završnog pudera u prahu ili kamenu kojim ćete ga fiksirati. Nakon završetka šminkanja, ako imate potrebu za time, možete nanijeti i fiksator – potrebno je odmaknuti ga na udaljenost od oko 20 cm od lica, zatvoriti oči i ravnomjerno pošpricati po licu. On će stvoriti zaštitni film na koži koji sprečava ili umanjuje razmazivanje i otapanje make upa. Primjerice, ja se na putu do posla uznojim jer vani je +50, stignem na posao, potapkam lice maramicom, a šminka ostaje postojana i cijeli dan ne moram se ni pogledati u ogledalo. U teoriji. :) Situacija nije uvijek idealna i ne mogu tvrditi da sve izdrži 15 minuta trčanja po vrućini (bilo je i toga) plus cijeli radni dan i još izlazak poslije, ali ja sam zbilja primijetila da mi taj dodatni korak pomaže u očuvanju looka koji sam kreirala. To se prije svega odnosi na make up na licu, dok make up na očima u mom slučaju više od svega ovisi o kvaliteti baze za sjenilo koju sam nanijela (a kad mi lijevo oko počne kao ludo suziti od vjetra, kao što u zadnje vrijeme zna, nema te sile koja će zadržati sve na svom mjestu, tu ne pomaže ni najbolja baza ni fiksator).

Nemojte koristiti fiksator svaki dan, pogotovo ako ste osjetljivi na proizvode koji sadrže alkohol. Nema potrebe za time, vjerojatno vam ekstremna postojanost šminke nije potrebna baš svakodnevno. Fiksatori u pravilu sadrže alkohol i  dugoročnim korištenjem mogu vam isušiti kožu, otežavati joj disanje i potpomoći začepljivanje pora. Ništa vam se neće dogoditi ako ga upotrijebite kad vam zatreba, ali nemojte ga uključivati u obaveznu svakodnevnu rutinu šminkanja. Ja sam ih proteklih mjeseci koristila češće nego što mi treba, no to je zato što sam u fazi intenzivnog isprobavanja – dijelom kako bih ih mogla usporediti u ovom postu, a dijelom kako bih što kompetentnije birala fiksatore koje ću koristiti prilikom šminkanja klijentica.
Kada nanosite fiksator, zatvorite oči i lagano podignite obrve. Oči svakako moraju biti dobro zatvorene, ali nemojte ih stiskati jer je važno da se proizvod dobro rasporedi po svim dijelovima lica, bez borbe s boricama i udubinama koje nastanu kad zgrčite lice ili stisnete oči. :) Također, ne treba ga nanositi previše kako se ne bi zapekao na licu, dovoljna su tri-četiri šprica (ovisi o mehanizmu i količini fiksatora koja izlazi). Fiksator će se nakon jedne ili dvije minute osušiti i spremni ste za pokret.

Osim što bi trebali djelovati na postojanost šminke, neki fiksatori dodatno će i osvježiti izgled lica na način da će divno stopiti tekući puder i puder u prahu/kamenu u jednu cjelinu i eliminirati brašnast izgled kože. Nekim masnokošcima fiksator može stvoriti kontraefekt i potaknuti kožu da se brže zasjaji, no zasad to znam samo kao teorijsku činjenicu, s dobro odabranim fiksatorom (saznat ćete koji je) zasad se nije dogodilo ni meni ni mojim klijenticama. Ako tijekom dana/večeri masnoća počne probijati, samo je pokupite papirićima za upijanje masnoće, takozvanim blotting listićima.

Fiksatori ne utječu na lakoću skidanja šminke sredstva koja vam uspješno uklanjaju teži make up uklonit će ga i ako je fiksiran.

A sada ću vam ukratko predstaviti svojih pet fiksatora. :)
 

Diego Dalla Palma make-up fixer (125 ml, oko 150 kn)

Moj prvi fiksator koji sam kupila u nuždi jer mi je u tom trenutku jedini bio dostupan – pronašla sam ga u Mülleru, a platila sam ga oko 150 kn. Bočica je pod tlakom, a proizvod izlazi u kratkim i oštrim mlazovima, gotovo pa me pljusne po licu, zbog čega mi dođe neugodno koristiti ga na klijenticama. :D Osim toga, jako se osjeti miris alkohola, a to mu zamjeram štoviše, alkohol je na prvom mjestu na popisu sastojaka! Ovaj fiksator nešto se duže suši na licu, poželjno je da žmirite barem pune dvije minute. Pruža osjećaj zabetoniranosti kože te pomalo zateže. Čula sam da osjetljivu kožu ponekad i pecka, a meni je jednom nadražio oči tako da su suzile sve do posla. On na meni djelomično radi posao, kada ga nanesem, puder i ostatak šminke malo duže prežive na licu (no čula sam da mnogima ni to ne radi!), ali njegov miris i ukupan dojam strašno me odbijaju i nikako ga ne bih preporučila, baš mi je pravi fail.


Avon makeup setting spray (125 ml, 50/25 kn)

Avonov fiksator prilično je hvaljen i ja bih rekla da je to jedan blaži proizvod, puno ugodniji nego Diego. Kod njega se alkohol ne osjeti toliko (iako ga sadrži), pakiran je u meku plastiku i prilikom nanošenja nije invazivan i neugodan, zateže minimalno samo par minuta. Pakiranje je slično kao kod Skindinavie, samo je bočica manja, što ga čini najpraktičnijim za korištenje od mojih pet fiksatora. Kod Avonovog fiksatora lijepo se vidi onaj efekt stapanja podloge, eliminiranja brašnastosti i osvježavanja cjelokupnog izgleda (pozor, ne matira, ako to tražite, pokušajte s nekim drugim). Brzo se suši na licu, nije nimalo ljepljiv, ne pecka, ne nadražuje. Što se tiče produživanja trajnosti šminke, meni to u nekoj mjeri čini, produžuje trajanje šminke za nekoliko sati, no ne bi se baš mogao nositi s najvećim izazovima, ludim noćima i ultravrućim danima. Sav je nekako umjeren i mislim da ne može ispuniti previsoke zahtjeve, ali je vrlo ugodan i odličan za početnike. Navodno je obogaćen vitaminima C i E. Možete ga naručiti preko svoje Avon lady, puna mu je cijena 50ak kn, no često je na akcijama pa ga trenutačno možete uloviti za 25 kn, što ga čini najpovoljnijim fiksatorom na našem tržištu.




Skindinavia the makeup finishing spray (236 ml, 39 $)

Apsolutni pobjednik u mom svijetu fiksatora. Sve što sam rekla o ugodnosti nanošenja i praktičnosti pakiranja Avonovog fiksatora vrijedi i za Skindinaviu. Jedino je pakiranje puno veće, no za mene ni to nije problem jer sam uz narudžbu dobila i mini primjerak istog fiksatora. Njega nosim na sva terenska šminkanja, a kada ga potrošim, jednostavno ću preliti novu dozu iz velike bočice. Prije upotrebe treba ga protresti. Za njega sam apsolutno sigurna da mi u svim uvjetima osjetno produžuje trajnost šminke, a klijentice su mi također dale pozitivan feedback. Ovo je proizvod koji ću uvijek kupovati i nositi u kitu i jedino njega bezrezervno preporučujem. Naručiti ga možete na stranici www.skindinavia.com, gdje se nudi više vrsta primera i fiksatora u spreju – osim ovoga postoji i oil control i bridal verzija. Cijena mog fiksatora (u velikom pakiranju) iznosi 39 dolara, no neprestano su aktualne razne akcije, tako da sam ja veliko pakiranje primera i fiksatora (po 236 ml) ulovila po cijeni od 60 dolara, plus besplatna poštarina i poklončić u vidu mini primera i fiksatora. Često nude razne popuste, pogodnosti i pakete te besplatnu poštarinu. Ja sam svoj paket čekala više od mjesec dana, imajte to na umu i nemojte naručivati Skindinavijine proizvode kad vam je već hitno. :) Skindinavia obećaje postojanost šminke do 16 sati ne mogu vam potvrditi da će vam svima potrajati baš toliko, no definitivno šljaka bolje i duže od svih ostalih fiksatora koje sam isprobala. Šminka će gotovo sigurno izgledati lijepo i svježe nekoliko sati više nego što ste navikli. Kod mene drži cijeli radni dan i uspijeva izdržati opisane uvjete trčanja i znojenja. :) Koža izgleda divno i svježe, make up i nakon puno sati izgleda nepromijenjeno. Klijentice su mi također potvrdile odličnu postojanost make upa nakon što bih šminkanje završila Skindinavijinim fiksatorom. Ako vam treba fiksator, a niste se sjetili u pet do dvanaest, naručite ovaj. :)
Skindinavijini su proizvodi hipoalergeni i ne sadrže parabene. Kao i ostali fiksatori, i ovaj sadrži alkohol, no ne osjetim nikakve neugodne mirise kad ga koristim. Ne nadražuje, ne pecka, ne zateže, brzo se suši, nije ljepljiv. Ne nalazim mu mane. Da, skuplji je, no cijenu opravdava kvalitetom, a i količina koju dobijete veća je nego kod ostalih fiksatora.




Hean make up fixer spray* (150 ml, 99,90 kn)
 
Primjerak (u Hrvatskoj odnedavno) dostupnog drogerijskog fiksatora. Kupiti ga možete u Bipinim prodavaonicama. Mlaz koji izlazi širok je i lagan (ovisno o vašem pritisku na raspršivač), proizvod se lijepo i ravnomjerno rasprši po licu, baš poput maglice. Nakon dvije-tri minute osuši se na licu, nakon toga nije ljepljiv i ne zateže. Također, kod ovog fiksatora ne osjeća se toliko miris alkohola. Hean svoj proizvod opisuje kao lagan i prozračan, a ja bih se djelomično složila s time (Avonov fiksator primjer je laganijeg). Produžuje mi trajanje šminke, ako sam sve napravila kako treba, uz Hean fiksator šminka će mi neoštećena potrajati barem dva-tri sata duže (taman cijeli radni dan). Ako odmah trebate fiksator i nemate vremena čekati 'dostavu', definitivno razmislite o ovome.


Makeup Revolution Pro Fix – amazing makeup fixing spray* (100 ml, 52,90 kn)

Makeup Revolution proizvode već neko vrijeme možete naručiti na fenomenalnoj Pink Pandi, a brand odnedavno ima i svoju hrvatsku stranicu – www.makeuprevolution.hr. Makeup Revolution Pro Fix dolazi u laganom, praktičnom pakiranju od 100 ml. Prije korištenja potrebno je protresti bočicu (to je dobro učiniti kod svih fiksatora). Mlaz koji izlazi tanak je i žustar, sam je fiksator nekako 'mokar' više od ostalih, no nakon nekoliko minuta fiksira se na licu. Prilikom korištenja osjećam nekakav neugodan miris i osjećaj pri korištenju nije ugodan kao kod Avon i Skindinavia, pa i Hean fiksatora, ali nije ni neugodan kao pri korištenju Diego fiksatora. Na početku pomalo zateže, no nakon desetak minuta taj osjećaj prođe. Obećaje postojanost make upa i do 12 sati, a ja se ne mogu složiti da je to baš bezrezervno tako očekivano, sve to ovisi o vašoj koži, make upu koji ste nanijeli i uvjetima u kojima boravite. Vrlo je povoljan pa vjerujem da će ga mnogi poželjeti isprobati, iako nije najkvalitetniji na tržištu. Postoji i oil control verzija za masnu kožu, no nju nisam isprobala.




Kao što ste i sami mogli zaključiti, bezrezervno bih preporučila Skindinavia fiksator jer je iz više razloga najbolji i očigledno najkvalitetniji od svih koje sam isprobala. Na klijenticama sada koristim samo njega. Ako razmišljate o kupnji jednog, ali vrijednog fiksatora, naručite Skindinavijin. Kao povoljnije i dostupnije alternative mogla bih preporučiti Hean (za zahtjevnije dane) i Avon (ako želite laganiji proizvod), a Makeup Revolution nekako mi je u sredini, nije me oduševio niti posebno razočarao. Jedini za koji vam preporučujem da ga nikako ne kupite jest Diego Dalla Palma fiksator.

Pozitivne priče čula sam još o Urban Decay, NYX i Kryolan fiksatorima. S druge strane, za Kryolan sam čula i nekoliko vrlo negativnih iskustava, tako da ga neću isprobavati. Mislim da na kraju svi možemo zaključiti da fiksatori u spreju mogu pomoći da vam make up potraje nekoliko sati više, no bez dobrog temelja neće i ne mogu učiniti čuda. Konačna trajnost vašeg looka ovisi o svim koracima pri njegovu stvaranju, o proizvodima koji su korišteni te o tipu i stanju vaše kože i načinu na koji ona reagira u kombinaciji s različitim kozmetičkim proizvodima. Zbog toga se neprestano ograđujem i želim naglasiti da ne mogu tvrditi da će bilo koji fiksator svima držati šminku na mjestu do skidanja. To jednostavno ovisi o previše faktora, ali ono što mogu tvrditi jest da meni definitivno pomažu.

Ako vas zanima još nešto što nisam navela, slobodno me pitajte u komentarima. :)

Kakva su vaša iskustva s fiksatorima? Koristite li ih, jeste li primijetili ikakav utjecaj na postojanost šminke? Koji vam se fiksator pokazao kao najbolji? 



*PR proizvod (u svojim objavama iznosim vlastito iskreno mišljenje o svakom proizvodu, bez obzira na njegovo porijeklo).

Broj komentara: 28:

  1. Odgovori
    1. Eto pogodila si! Skindinavia rulez! :D

      Izbriši
  2. Do sada sam isprobala samo avonov jer mi je bilo najlakše doći do njega. Slažem se da spada u laganije(po učinku na meni) fiksatore,još jedna negativna stvar na mojoj koži( mješovita do jako masna ljeti) je da me zateže,i baš imam nekako neugodan osjećaj na licu s njim. Iako ne pretjerujem sa količinom(dva šprica svega) :-p Mislim da se svakako ispalti imati provjeren fiksator za neke svečanije prilike, kad se očekuje da šminka izdrži cijeli dan i noć. Danijela

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, lakoća dostupnosti često presudi kod ovakvih proizvoda koje ne nalazimo baš kod svakog branda. :) Vidiš, mene Avon ne zateže, ali kako sam više puta ponovila - iskustva s fiksatorima su stvarno jako različita. Slažem se da treba uložiti u jedan dobar, provjeren fiksator za posebne prilike i za mene je to definitivno Skindinavia, tj. bila bi da je jedina (nakotilo mi se malo previše fiksatora kao što vidiš :D )

      Izbriši
  3. Jako zanimljiv post iako meni fiksatori naprave kontraefekt, od ovih koje si recenzirala sam probala diego della palma fiksator i hean fiksator i oba su mi rastopili sminku, a hean mi jos izazvao crvenilo...
    Pogodila sam da ti je skindinavia najdrazi :) zelim ga probati jer je toliko hvaljen.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Skindinavijin je možda i jedini fiksator o kojem nisam čula ništa negativno. O svima ostalima vode se polemike i svakome sjedaju drugačije - ja imam sreće pa su mi većinom barem okej i ako zatežu čine to kratko (osim nesretnog Diega) te mi ne izazivaju kontraefekt nego čak i rade posao. Ali nakon mog malog istraživanja na druge ide samo Skindinavia, za svaki slučaj. :)

      Izbriši
  4. Hvala na ovom postu, baš je koristan :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Odlična recenzija, baš si u srž objasnila i opisala sve, navela i prednosti i nedostatke. I moram priznati da si mi olakšala izbor prilično. Hvala i bravo! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na komentaru, baš mi je drago čuti da sam ti pomogla! :)

      Izbriši
  6. Vec neko vreme koristim Avonov i zadovoljna sam njegovim performansama :), blag, a opet radi dobro svoj posao. Koristila sam i Ketrin Arli (uzas koliko se osecao na alkohol) i Aurin (bio mi je prejak, cementirao mi je lice :|). Bas mi se dopao post, veoma je detaljan i koristan. Kristina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, Kristina, drago mi je da ti se post sviđa i da ti je koristan. :) A za Avon se slažemo. Jooj, ja bih voljela probati svašta nešto od Aure, po onome što sam imala prilike vidjeti i pročitati čini mi se da je to jedan odličan brend, a tako povoljan.

      Izbriši
  7. Trenutno koristim Avonov fiksator i super mi je. Omjer cijene i kvalitete je više nego izvrstan. Ali htjela bih fiksator koji mi drži šminku na licu i kada je vani +35 °C , tako da sam u potrazi za takvim. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. E to bi ti onda bio Skindinavijin, ako ijedan to može, to je on :) naravno, kako sam i napisala, uz pomoć ostalih pametno odabranih proizvoda :D

      Izbriši
  8. Hihihihi, "u kitu" nosiš fiksator :D Hahahhaha, nemoj zamjeriti, ja sam veliko dijete :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hahahaha krepajem :D svašta ja imam u kitu, da samo znaš :P :D

      Izbriši
  9. Kupila sam Avonov fiksator i on mi je prvi xD Još ga nisam isprobala, toliko o tome :P

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da ćeš biti zadovoljna, javi dojmove kad ga isprobaš! :)

      Izbriši
  10. Probala sam samo Avon fiksator i pokazao se izvrsnim kada idemo negdje motorom,jer mi inace kaciga skine svu sminku sa lica. Sa ovim fiksatorom prezivi veci dio dana.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Test na motoru, vidiš, to je stvarno pravi test izdržljivosti! :D drago mi je čuti da ga je Avonov fiksator prošao, inače sam imala dojam da ne bi izdržao neke zbilja velike izazove :D

      Izbriši
  11. Odličan post i usporedba :D Fiksator koristim samo kad su nekakve posebne prigode i to ako ga ne zaboravim nanijeti :D Trenutno imam Aura fiksator s kojim sam zadovoljna i jako mi je žao što se ne može nabaviti kod nas.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, Mona :) jooj, ja bih voljela probati toliko toga od Aure, jednom kad posjetim Srbiju mislim da ću opustošiti štand :D

      Izbriši
  12. Ja naručila Urban Decay pa ćemo vidjeti :D Nemren čekati Skindinaviu :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. S obzirom na to da njega još nisam probala, baš me zanima kakav će ti biti! :)

      Izbriši
  13. kako naručiti skindinavijin, a da plaćanje ne bude preko interneta

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nemam pojma :) ja sam naručivala preko njihove stranice

      Izbriši
  14. Je li neko probao nyx fixator?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja još nisam probala, čula sam da je ok za drogerijski fiksator ali ne znam ti konkretno :)

      Izbriši

Hvala na čitanju i komentaru! :)