petak, 14. studenoga 2014.

Sapunerija Rustika – šareni mirisni sapuni



Jeste li čuli za Sapuneriju Rustiku? Iza zvučnog imena krije se poljoprivredno gospodarstvo obitelji Delić iz Tučepa koje je posvećeno izradi prirodnih sapuna i kozmetike na bazi ekstradjevičanskog maslinovog ulja. Za sve je zaslužna gospođa Ana koja je svoj posao grafičke dizajnerice zamijenila kreativnom izradom organskih proizvoda za čišćenje i njegu kože. Cilj joj je prije svega bila izrada prirodnih proizvoda – bez štetnih sastojaka – za njegu vlastite obitelji, no Sapunerija Rustika sada već ima širok krug obožavatelja i vjernih kupaca.

Članovi obitelji Delić svoje proizvode izrađuju na tradicionalan način (svi sapuni izrađeni su ručno i vrlo kvalitetno), a koriste samo pomno odabrane prirodne sastojke. Vrlo su ekološki osviješteni, koriste reciklažni materijal, a ne koriste sastojke životinjskog porijekla, kemikalije, konzervanse i sintetičke mirise. Za postizanje mirisa u proizvodima zaslužna su isključivo eterična ulja i biljni ekstrakti. Ovdje možete pročitati više o pojedinim sastojcima koji su pronašli svoje mjesto u sapunima i ostalim proizvodima Sapunerije Rustike.

Prije nekoliko mjeseci dobila sam tri povelika, lijepa, vrlo mirisna sapuna, a sada su već sva tri potrošena pa bi bio red da napišem koju riječ o njima. :)




Dobila sam sapune Immortelle, Perfect Day i Honey. Dolaze u obliku pravokutnika težine 100 grama, što je pristojan komad sapuna koji može fino potrajati. Sva tri isprobala sam kao sapune za tuširanje, za pranje ruku i za pranje kistova. Moram priznati da su me se posebno dojmili kada sam ih koristila za pranje kistova, tijekom čega sam itekako mogla primijetiti da ne isušuju moje ruke kao što to obični sapuni često čine tijekom dugotrajnih pranja. Kasnije sam među tekstovima gospođe Ane pročitala da biljni sapuni izrađeni hladnim postupkom saponifikacije, kojima pripadaju i sapuni o kojima vam danas pišem, ne isušuju kožu jer im je dodano nešto više ulja nego što je potrebno za postizanje potpune saponifikacije, a taj „višak‟ ulja zaslužan je za njegu kože.

Svaki od sapuna obavijen je kartonskom trakom na kojoj su navedeni potrebni podaci o proizvodu i proizvođaču.

Svi su sapuni vrlo mirisni, tvrđe su teksture, no u dodiru s vodom vrlo su topljivi, nemojte ih puno namakati ili držati u vlažnim posudicama. Mogu potrajati oko godinu dana, a primjerci koji sadrže kokosovo i palminovo ulje traju i do godinu i pol.


Immortelle

Immortelle je sapun izrađen na bazi smilja u ekstradjevičanskom maslinovom ulju (sama riječ immortelle drugi je naziv za smilje), a sadrži eterična ulja ružmarina i naranče. Pogodan je za suhu kožu. Na stranicama Sapunerije Rustike navode da divno njeguje, a čak se i blago pjeni, za razliku od čistog sapuna od ekstradjevičanskog maslinovog ulja. Gospođa Ana također navodi da su se ona i njezin čovjek oko ovog sapuna najviše namučili, od uzgoja do berbe. Završni je proizvod sapun nježne, blijede žućkastobež boje. Miris mu ja ne mogu točno odrediti, no ugodan je, blizak nečemu citrusnome, na početku se dosta intenzivno osjeti i mirisala mi je cijela soba u kojoj sam ga držala, a poslije i kupaonica, što su svi komentirali. :)




Immortelle je bio prvi od ovih sapuna koji sam isprobala. Upravo sam bila započela s testiranjem kada mi je jednom prilikom tijekom pranja kistova ponestalo običnih sapuna koje obično koristim u tu svrhu. Iako mi je isprve bilo žao trošiti tako lijep sapun na kistove umjesto na vlastitu kožu, morala sam nečime završiti pranje i Immortelle je izvrsno obavio posao. S lakoćom i vrlo brzo oprala sam i najgušće kistove za nanošenje tekućeg pudera s kojima se inače prilično namučim. Shvatila sam tada da mi ideja uopće nije blesava jer od ovoga nisu profitirali samo moji kistovi, nego i moje ruke, koje obično nakon dugotrajnijeg pranja kistova običnim sapunom budu strašno isušene i ispucane, a uz Immortelle takvih posljedica nije bilo. Nakon toga redovito sam prala kistove pomoću sapuna Sapunerije Rustike.

Cijena za 100 grama ovog sapuna iznosi 35 kn.

Sastav: macerat smilja u maslinovom ulju, destilirana voda, eterično ulje naranče, eterično ulje ružmarina, NaOH.


Perfect Day

Divan šarenkasti sapun, meni najljepši od ove trojke. Blijeda žućkastobež osnova prošarana je crvenim, narančastim i rozim tonovima koji se prelijevaju i stapaju. Njegov se miris dosta osjeti, no meni je vrlo lijep – u opisu piše da miriše na kadulju i naranču, što čini vrlo zanimljivu kombinaciju. Sapunerija Rustika navodi da ova mirisna kombinacija ima učinak opuštanja, a eterična ulja kadulje i naranče blagotvorno djeluju kod stresa i napetosti. Mogu vam potvrditi da je ovaj sapun pranje ogromne hrpe kistova iz uobičajene gnjavaže pretvorio u uživanciju. Voljela sam ga koristiti i prilikom tuširanja, tako šarenog i mirisnog, i nisam primijetila nikakvo isušivanje. Komad od 100 grama ovog sapuna košta 20 kn.





Sastav: maslinovo ulje, palmino ulje, kokosovo ulje, destilirana voda, NaOH, eterično ulje naranče i kadulje, pigment ultramarine i paprika.


Honey

Ovaj „medeni‟ sapun namijenjen je za suhu kožu. Ugodne je zlaćano-medene boje, a miriše na med i još nešto citrusno (eterično ulje limunske trave?), još jedna fina kombinacija. Med ima antiseptičko, antibakterijsko i protuupalno djelovanje te je Honey pogodan za njegu lica i tijela. Također, med privlači vlagu na našu kožu, zbog čega ovaj sapun pruža osjećaj vlažnosti. Proizvođač navodi da Honey sadrži isključivo med višestruko nagrađivanog pčelara Miljenka Guinovića prikupljen na padinama Biokova. Zbog umirujućeg djelovanja izrazito je dobar za sve tipove osjetljive i suhe kože. Mogu potvrditi da Honey koži pruža najviše njege od isprobane trojke. Vrlo je ugodan i zaista nekako hidratantan, a kožu ostavlja mekom i nahranjenom. Neću vam tvrditi da vam losion za tijelo nakon pranja ovim sapunom neće biti potreban jer je to vrlo individualno, a ja sam ga ipak redovito nanosila jer tako i inače činim, no koža mi je u svakom slučaju nakon tuširanja bila u izvrsnom stanju. Pranje kistova također je bilo ugodno iskustvo, a moje su mi ruke bile zahvalne što to činim tako njegujućim sapunom. Cijena za 100 grama ovoga sapuna iznosi 25 kn. Čini mi se da se troši (topi) nešto brže od ostalih sapuna.


  


Sastav: maslinovo ulje, palmino i kokosovo ulje, destilirana voda, NaOH, eterično ulje limunske trave, med, ekstrakt paprike.


Na kraju ću vam otkriti da se svaki od ovih sapuna istaknuo u jednoj od kategorija koje sam najviše uzela u obzir prilikom testiranja.

Miris i izgled: Perfect Day
Njega kože: Honey
Uspješnost u pranju kistova: Immortelle




Svakako ću naručiti još koji sapun iz „kuhinje‟ Sapunerije Rustike. Za mene su učinili pravu revoluciju kada je riječ o pranju kistova. Što se tiče tuširanja i pranja lica, i dalje preferiram tekuće proizvode, što je potpuno individualna stvar. Cjelokupnu ponudu Sapunerije Rustike možete vidjeti na njihovoj web stranici i na Facebooku, a ja ću vam odmah reći je riječ o iznimno ljubaznoj ekipi koja će rado odgovoriti na svako vaše pitanje. :)

Jeste li isprobali sapune Sapunerije Rustike? Koristite li prirodnu kozmetiku, dajete li joj prednost pred komercijalnim brandovima ili, kao i ja, pokušavate kombinirati best of both worlds – najbolje od oba svijeta? :)

Broj komentara: 14:

  1. sviđa mi se izgled i nazivi ovih sapuna :)
    najprivlačniji mi je Immortelle..zbog opisanog mirisa,, i zato što dobro opere kistove

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Stvarno sam se iznenadila kako ih je dobro oprao, čak i najgušće kistove za tekući puder. I što je najbolje, pranje nije trajalo sto godina kao obično, a ruke mi nisu patile usput :) Sada mi je teško prati ih običnim sapunima, navikla sam se na dobro :D

      Izbriši
  2. Ja sam totalno navučena na takve sapune, samo njih koristim a kistove perem s posebnim sapunom za njih.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Imala sam jednom poseban sapun za pranje kistova iz Mullera, ali nisam primijetila neku razliku u odnosu na obične sapune... zapravo, tek s ovim sapunima sam primijetila razliku, tj. da to može ići i bolje :)

      Izbriši
  3. Super izgledaju,bas privlacno!Ja sam totalni sucker za prirodnu kozmetiku,nisam probala nista od ovog proizvodaca,ali zato jesam od mnogih drugih,npr.od Sapunoteke sam ih imala sve,u pocetku mi je bilo neobicno njima se tusirati,ali kasnije sam se navikla,i navukla:-)Ali ipak kao i ti kombiniram 'najbolje od oba svijeta',jer volim istrazivati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uz tako razvijenu i šaroliku kozmetičku industriju teško se obvezati samo jednoj 'struji'! :) Ali ja sam tek uz blog počela otkrivati prirodnu kozmetiku i sada već znam za puno odličnih proizvoda, to mi je zbilja drago. :)

      Izbriši
  4. vec dugo citam samo rijeci hvale o ovim sapunim... steta sto ih nema u BIH, ovako samo mogu nastaviti citati i eto nadati se da ću ih nekad imati priliku probati :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Probaj ih kontaktirati preko linkova koje sam stavila, možda bi i dostavili u BiH. A ako takva mogućnost ne postoji, uvijek se može dogovoriti da ti netko od nas pošalje ili organizirati neki swap! :))

      Izbriši
  5. Mene privlači "Perfect Day" jer bi mi baš trebalo nešto za opuštanje. Izgledom zaista mame, a vjerujem da je i učinak odličan :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Perfect Day je baš poseban, i izgledom i mirisom <3

      Izbriši
  6. Pakovanje je zaista lepo urađeno. Honey mi privlači :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zajedno s etiketom djeluje mi baš nekako moćno i rustikalno, kao što im i ime govori. :)

      Izbriši
  7. nisam nista probala ali bi vrlo rado. odličan dizajn,pratim te gfc, fb :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, Tina, drago mi je da ti se novi dizajn sviđa. :)

      Izbriši

Hvala na čitanju i komentaru! :)