četvrtak, 10. srpnja 2014.

Priča o grožđanoj masti



Danas u mojoj kupaonici složno žive najrazličitiji kozmetički proizvodi, kupljeni u Hrvatskoj, kupljeni u inozemstvu, naručeni tko zna otkud... Essence i Sisley, Artdeco i Kryolan, Maybelline i Burberry. Što god da želimo, možemo birati između najrazličitijih oblika, nijansi, mirisa, pakiranja, u različitim cjenovnim rangovima.
 
Ali kada sam bila mala, prije – ajmo reći – dvadesetak i više godina, izbor kozmetičkih proizvoda (i proizvoda općenito) nije bio toliki, a u ormarićima gotovo svake obiteljske kupaonice nalazila se malena okrugla plastična teglica. A u njoj desetak grama/mililitara masti, obično bijele do žute boje i blagog, ali prepoznatljivog mirisa. Grožđana mast prvi je kozmetički proizvod koji postoji u mome sjećanju. Doma smo je uvijek imali, imala ju je i moja teta, imala ju je moja baka... I svi bi mi tu i tamo rekli da namažem usne time jer je to dobro i zdravo. A meni se ta ideja baš i nije sviđala jer mi je okus bio bljak. :) Miris mi nikada nije bio toliko bitan kod ovakvih proizvoda, iako je dobro da bude fin, ali preko okusa koji mi se ne sviđa nisam mogla prijeći tada, a ne mogu ni danas. :)






Nedavno mi je prijateljica poklonila grožđanu mast i ta me kutijica, kad sam je primijetila među ostalim stvarčicama, baš vratila u djetinjstvo. Blast from the past! Doduše, bila sam sigurna da je neću često koristiti. Ipak danas imamo toliki izbor zanimljivih proizvoda za njegu usana u primamljivim pakiranjima, divnih mirisa i okusa. Međutim, moram priznati da sam se prevarila. Ovaj proizvod nije dobar samo kao vremenoplov koji nas vraća u neka druga vremena, on je još uvijek zaista koristan. :) Okus mi se i dalje ne sviđa, točno je onakav kakvog ga se sjećam, a usporedila bih ga s okusom Oriflameovog univerzalnog balzama. Taj sam balzam kupila prije desetak godina i dugo sam ga trošila, vrlo dugo i vrlo sporo, baš zbog toga što mi je okus bio grozan. Ali onda sam mu našla namjenu i potrošila ga u roku keks – njime sam mazala zanoktice, žuljeve, ranice i porezotine, i pokazao se izvrsnim za taj posao. Ista mi se stvar kasnije dogodila i s hvaljenim melemom – za usne mi, očito, takvi proizvodi ne odgovaraju, ali za njegu sitnih oštećenja na ostalim dijelovima tijela itekako su dobri. Moja nova grožđana mast doživjela je sličnu sudbinu, iako njome ponekad namažem i usne, čisto radi znatiželje. Na usnama ostavlja masniji sloj i sklizak osjećaj, njega je solidna, no postoje brojni proizvodi koji usne njeguju puno, puno učinkovitije, a i okus im je bolji. Ali ono zbog čega mi je vrlo drago da je ponovno dio moje kupaonice jest upravo njega žuljeva, porezotina, sitnih kožnih oštećenja, ispucalih područja, kožice oko noktiju. Izvrsna je za taj posao. Iznenadilo me koliko mi je ubrzala zacjeljivanje žulja koji sam imala i, khm, raskopala. Pospješila je i zarastanje nekoliko ogrebotina, a kožicu oko noktiju njeguje sasvim dobro.






Grožđanu mast možete kupiti u svakoj ljekarni. Moj je proizvod smješten u malenu okruglu kutijicu bijele boje, a tekst je na njoj otisut zlatnim slovima koja se prilično brzo brišu. Tako mi se već obrisao i sastav. :) Kutijica je totalno retro, a čep je na odvrtanje – jednostavno i praktično. Na čepu se nalazi logotip Gradske ljekarne Zagreb. Cijena ovog pripravka jest 10,41 kn, i to za 10 mililitara. Sama je mast, je li, masne teksture, no lagana. Boja je blijedožućkasta, gotovo bijela. Za usne je potrebna vrlo mala količina, a ako je koristim za njegu kakvog oštećenja, onda volim nasaftati područje malo većim slojem proizvoda. 

SASTAV: pčelinji vosak, parafinsko ulje, propolis, vitamin E, kakao maslac, propilen glikol, miris, neven.

Iako grožđana mast više nije prijeko potreban proizvod u obiteljskoj kupaonici, meni je i u ovom našem ponovnom susretu simpatična i draga. Neću vam preporučiti da otrčite u prvu ljekarnu i nabavite jednu, ali sam vas htjela malo podsjetiti na jedan stari dobri proizvod i napomenuti da je on i danas vrlo iskoristiv. :)


Kada ste posljednji put imali običnu, „vulgaris‟ grožđanu mast? Imate li je možda još uvijek u svojoj kupaonici? :)

4 komentara:

  1. Je, ovo je bas povratak u proslost! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Grožđana mast i plava Nivea, to je bilo to i to je bilo dovoljno. :D Nije ni čudo što se moja mama šokira kad vidi koliko toga ja imam i 'trebam' :D

      Izbriši
  2. Dobra stara grožđana mast <3 Svi smo ju obožavali, di su tada bila labela iostala ekipa :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Daaa, a sada mi je nezamislivo da nemam toliko izbora svih mogućih proizvoda! :D

      Izbriši

Hvala na čitanju i komentaru! :)